De Meinweg Ecotop 2021 wordt dit jaar gehouden op zaterdag 9 oktober 2021 te Niederkrüchten. Meer info klik hier

02-08-2021

Broedseizoen is nagenoeg ten einde

Half juli hebben we onze laatste rondes gelopen met betrekking tot de broedvogelkartering op de Meinweg. het is wat vogels betreft rustig geworden, de laatste jongen worden gevoerd en een deel is in rui. De nadruk van de broedvogelinventarisatie lag dit seizoen op vogels van de open (en verbrande) terreinen in het gebied. Deels heide, deels natuurontwikkelingsgebieden op de omliggende (voormalig) agrarische percelen. Een bijzonder seizoen met volop Boomleeuweriken, Nachtzwaluwen. De Roodborsttapuiten en Grasmussen lijken de verbrande heideterreinen te mijden. Hier is immers de gewenste structuur in de vegetatie verdwenen. Het uitwerken is begonnen en zal eind van deze maand worden afgerond.